Önállóvá érett

2008.12.02

1999-et írtunk amikor egyik, korábbról tréneri tapasztalatokkal is bíró pszichológus kollégánk felvetette az ötletet: ha már a kiválasztás kapcsán folyamatosan fejlesztjük módszereinket, gondolkodjunk komplexebben és tudásunkat használjuk fel szervezetfejlesztési és tréning projektekben is. Az ügyfélkör is kézenfekvőnek tűnt, hiszen a vezetőkeresés kapcsán sok, különféle problémával küzdő céggel kerültünk bizalmi kapcsolatba és gondoltuk, ezt a bizalmat más területen is megszavazzák nekünk. Bár az ügyfélkör megnyerése azért nem ment olyan egyszerűen, az akkor kialakított új szervezetfejlesztési és tréning szolgáltatások idén év elejére olyan színvonalúvá fejlődtek, hogy megalakíthattuk a vezetőkereséstől teljesen függetlenül működő HILL Management üzletágat.

Tréningjeink közül a mára messze a legismertebbé és egyben legelismertebbé vált Kincskereső Tréningeket immár hatodik éve szervezzük és nagyon úgy tűnik, hogy a -termék életgörbéje- még erősen felszálló ágban van. A kezdetben az új munkatársak kiválasztásának alapvető gyakorlati és elméleti ismereteit oktató alaptréningünk mellett kifejlesztettünk egy, kifejezetten a kiválasztással foglalkozó szakembereknek szóló, a professzionális módszerekkel megismertető tréninget is. Nyílt tréningjeinken az elmúlt hat évben több mint 200 HR-es, illetve közép és felső szintű vezetőt köszönthettünk.

A nyílt tréningek mellett sajátosan a megrendelő cég működési folyamataira szabott vállalati Kincskereső Tréningekkel is a piacra léptünk. Ezeken eddig tucatnyi cég 500, főként a szervezet különböző közép- és felsővezetői pozícióiban dolgozó szakembere tökéletesíthette új kollégái kiválasztásában a gyakorlatban már napi szinten - többnyire ösztönösen - alkalmazott tudását. Több ügyfelünk - köztük multinacionális cégek éppúgy, mint magyar középvállalkozások - HR-es alapképzésnek tartják a Kincskereső Tréninget, amelyre minden a céghez került új HR-est és középvezetőt elküldenek.

Olyan problémákon segítünk úrrá lenni, amelyek megoldására nincsenek sémák, olyan adatok struktúrába rendezésével, amelyeket a nehézségekkel küszködők maguk is tudnak ? ez lehetne a mottója a HILL Management szervezetfejlesztési projektjeinek. A módszer a legtöbb esetben ugyanaz: együtt gondolkodni az ügyféllel, közösen felmérni a helyzetet és kialakítani a megoldást jelentő folyamatokat. Sok cégnél meglepődnek amikor a tréning egy - nem jelentéktelen mértékű ? részét saját dolgozóik tartják. Pedig ki ismerhetné jobban saját cégüket náluk? És mégis sokszor megdöbbentő, mennyire nem ismerik az egymás mellett dolgozó emberek a másik munkáját. Ami nélkül pedig nem állnak össze a részek jól működő egésszé. A folyamatok optimalizálása után aztán már jöhetnek a működtetéshez szükséges kompetenciák felmérésére és fejlesztésére alkalmazható egyéni értékelési metódusok és képességfejlesztő tréningek.

Tapasztalataink szerint alkalmas ez a módszer a vállalat egésze és részei működésének optimalizálására, összeolvadó cégek folyamatainak és kultúráinak egységesítésére, minőségjavító projektek kidolgozására éppúgy, mint a változásokhoz alkalmazkodó működés kialakítására. ?Melléktermékként? pedig javul a csapategység és ezzel együtt a dolgozók motivációja is.
< Vissza