A pályázó is véleményt mondhat

2009.05.18.

A fejvadász cégek árbevétele megbízóiktól származik, ezért mindent megtesznek azért, hogy maximálisan kiszolgálják őket, figyeljék formális, vagy informális véleményüket munkájuk minőségéről, sőt időről-időre maguk is kérjenek visszajelzéseket tőlük. A hosszútávon gondolkodó személyzeti tanácsadók azonban jól tudják: a megbízók mellett legalább olyan fontosak jelöltjeik is, hiszen végeredményben ők okozzák megbízóik elégedettségét.

 

A HILL már évek óta minden áprilisban megkérdezi előző évi jelöltjeit milyen volt együttműködni munkatársaival, hogyan ítélik meg tevékenységüket versenytársaikhoz képest. A tavalyi évet vizsgáló pályázói elégedettségi vizsgálatba több mint 100 véletlenszerűen kiválasztott jelöltet vontak be a készítők, ami azt jelenti, hogy minden tizedik jelölt elmondhatta véleményét a HILL-nél tapasztaltakról.

HILL pályázói elégedettség 2008A fejvadászok többek között a diszkréciójukból élnek, érthető tehát ha elsőként arra kérdeztek rá, hogy mennyire diszkréten vették fel a kapcsolatot a potenciális jelöltekkel. A pályázók véleménye szerint a tapintatossággal nincsen baj, átlagban 9,6 pontot adtak a lehetséges 10-ből, mint ahogyan az interjúidőpontok egyeztetésekor is rugalmasnak ítélték a HILL munkatársait, 9,3 ponttal ?jutalmazva? hozzáállásukat. 

 

A formai aspektusok után már a szakmaiság keményebb, tartalmi vonatkozásait firtatta az interjút vezető tanácsadó felkészültségére vonatkozó kérdés. A jelöltek túlnyomó többsége nagyon jónak ítélte a tanácsadók szakmai színvonalát, a 9,12-os átlagérték született. Kiemelendő, hogy az eredmények homogénnek mutatták a munkatársak szakmai felkészültségét: a ?legalacsonyabb? minősítés is 8,85-os volt, míg a legmagasabbra értékelt ?fejvadász? 9,26-ot kapott. A válaszadók 83 százaléka szerint pontos, minden részletre kiterjedő információt kaptak a megbízó cégről és a kiválasztási folyamatról, a végül ?befutó? jelöltek véleménye szerint ezek az információk nagyban segítették őket az állás elnyerésében. HILL - pályázói elégedettség 2008 - nagyításért kattintson a képre

Sajnos nem eredményezett ennyire rózsás a képet amikor a folyamatban levő pályázat aktuális helyzetéről kapott visszajelzésről érdeklődtek a kérdezők: a jelöltek 69 százaléka értékelte úgy, hogy külön kérdés nélkül, a kellő időben és mélységben kapott információt arról, hol is tart éppen a kiválasztási folyamat és ez mit jelent rá nézve. A többiek úgy vélekedtek, hogy későn kaptak visszajelzést, vagy ha kaptak is tájékoztatást, abban kevés új információ volt. A visszajelzés számszerű értékelése végül 7,1-es értéket mutatott és a tanácsadók közti szórás is jelentősebb volt: a legalacsonyabb tanácsadóra vonatkozó érték 6,15-ös, a legmagasabb 8,92-es volt. Természetes tehát, hogy az egyik jövőben fejlesztendő terület a visszajelzéseké, még akkor is ha sokszor megesik, hogy a fejvadász cég sem kap megfelelő tájékoztatást megbízójától és emiatt nem tud időben és alapos információkkal szolgálni pályázójának. Bár ezek száma tavaly nem érte el az összes pályázó 5 százalékát, különösen figyelni kell arra, hogy még adminisztratív tévedésből se eshessen meg, hogy valaki egyáltalán nem kap visszajelzést.

Megelégedettségre természetesen nem, de pillanatnyi elégedettségre mindenképpen okot ad az, hogy a HILL szolgáltatásai színvonalát összegző kérdésre a válaszadók 8,62-os értékelést adtak. Tovább javítja az összképet az, hogy a válaszadók 63 százaléka ítélte lényegesen jobbnak, vagy kicsit jobbnak a HILL folyamatait, a pályázók kezelését más tanácsadó cégekkel összehasonlítva. Mindössze 3 százalék gondolta úgy, hogy más fejvadász cég szolgáltatásai kicsivel jobbak és senki sem volt aki sokkal jobbnak értékelte volna más tanácsadó társaság munkáját.

 

< Vissza