Közép-kelet-európai hálózat egységes módszerekkel

2009.09.04


A HILL International 1975 óta építi nemzetközi irodahálózatát, az alapító Othmar Hill régi vágya volt, hogy a közép-európai országokban működő irodák után kelet felé is terjeszkedjen a cég. Erre a térségben a 90-es évek elején lezajló politikai és gazdasági rendszerváltások adták meg a lehetőséget: az elsőként 1989-ben alapított budapesti iroda után sorra jöttek létre az újabb hídfőállások a kelet-európai országokban. Ma a HILL International 23 országban közel 40 irodával működik, a kelet-európai térség 16 országában van jelen. A többnyire franchise-rendszerben működő irodák természetesen szoros együttműködésben dolgoznak amit egyre többször használnak ki a multinacionális társaságok. Az egyik legeredményesebb határokon átnyúló projektünk a Triumph számára végzett szerbiai Country Manager keresés volt.

A '90-es években a HILL magyarországi irodái kizárólag 'végrehajtó' szerepet töltöttek be, nyugat-európai - főként osztrák és német - HILL irodáktól vettek át megbízásokat a Magyarországra települő, vagy már itt működő multinacionális cégek vezető munkatársainak megkeresésére. Az ezredforduló után azonban egyre több multinacionális cég telepítette régiós központját Magyarországra, így már Budapesten is kötődhettek a kelet-európai térségre vonatkozó üzletek. 2008-ban már 10 olyan multinacionális megbízónk volt, amely a magyarországi HILL közvetítésével keresett vezető munkatársakat romániai, szerbiai, horvátországi, vagy éppen ukrajnai leányvállalatához. Közöttük már visszatérő ügyfélként tarthatjuk számon a Triumph-ot, amelynek budapesti regionális központja már korábban tapasztalatokat szerzett egy hasonló romániai keresés során, ezért nagyon pontosan tudta specifikálni elvárásait. A budapesti HILL iroda hathatós segítségével szerb kollégáink klasszikus direkt kereséses módszerrel kutatták fel a jelölteket, akik közül a megbízó sikeresen ki is választotta a legalkalmasabb jelöltet. HILL network




























Megbízóinknak természetes igénye, hogy ugyanolyan színvonalú és módszereiben is megegyező  szolgáltatást kapjanak függetlenül attól, hogy melyik országban dolgoznak együtt a HILL-lel. Ezt felismerve már évekkel ezelőtt elkezdődött a nemzetközi hálózatban használt folyamatok standardizálása a megbízó pontos igényeinek felmérésétől a keresési módszereken és a megbízóval történő kapcsolattartáson keresztül a kiválasztott szakemberek bemutatásának módjáig.

Sok éves tapasztalatunk, hogy a különböző országokban működő HILL irodák közti sikeres együttműködés kulcsa a pontos, apró részletekre kiterjedő információ áramlás és a közvetlen kommunikáció. Mivel a megbízást végrehajtó iroda munkatársai általában nincsenek közvetlen kapcsolatban a megbízóval, rendkívül fontos, hogy az ügyfél igényeit pontosan, apró részletekig felmérő pozíció profil készüljön és ezt a projektet közvetítő HILL iroda munkatársa képes legyen ugyanilyen pontosan továbbítani. Sokszor találkozunk az egyes országok közötti kulturális különbségekből fakadó félreértésekkel, értelmezési problémákkal, amelyeket csak folyamatos és közvetlen kommunikációval lehet kiküszöbölni. No és persze egymás megismerésével, amire jó lehetőséget adnak az időszakonként szervezett nemzetközi HILL tréningek, amelyek során a különböző országokban dolgozók megismertethetik egymást azzal, hogy milyen nemzeti, kulturális és gazdasági sajátosságok húzódnak meg az egységesített HILL-es folyamatok mögött. Így ezekre már a keresési projekt kezdetekor felhívhatjuk megbízóink figyelmét és el tudjuk kerülni az belőlük fakadó menet közbeni súrlódásokat is.
Megbízóink visszajelzéseiből ? és újabb megbízásaiból ? tapasztaljuk, hogy a közös munkák révén egyre inkább összecsiszolódik a nemzetközi HILL hálózat. Amit nem az mutat elsősorban, hogy egyáltalán nincsenek problémák keresési projektjeinkben, hanem az, hogy ezeket a gondokat egyre gyorsabban és rugalmasabban tudjuk megoldani.
< Vissza