Elektronikus rendszerek - gyorsaság, rugalmasság, szakmaiság

2010.03.02


Az elmúlt évek termékfejlesztési munkája elismeréseképpen a nemzetközi hálózat kiválasztási módszerekért felelős kompetencia központja lett a magyarországi HILL. A döntés hátteréről és az ezzel járó feladatokról Fazekas Zsoltot, a HILL International Magyarország ügyvezetőjét kérdeztük.


HILL-levél: Miért került éppen Magyarországra a kompetencia központ? Fazekas Zsolt
 
Fazekas Zsolt: A magyarországi HILL-re alapítása óta az erős informatikai háttér volt jellemző. Mi fejlesztettük például a nemzetközi hálózatban az első elektronikus adatbankot és az utóbbi években is mi jártunk elől a kornak megfelelő, magas színvonalú internet-alapú megoldások fejlesztésében. Ezt értékelve kaptuk a megtisztelő felkérést.
 
H.L.: Ez azt jelenti, hogy ezentúl csak Magyarországon történik majd fejlesztés?
 
F.Zs.: Természetesen nem, a nemzetközi hálózatban mások is modernizálják módszereiket. Mi a vezetői, koordinálói leszünk a fejlesztéseknek és egyfajta ?pilot országként? Magyarországon próbáljuk ki és vezetjük be a piacra az összes HILL-es fejlesztést.
 
H.L.:Milyen fejlesztések vezettek el a kompetencia központtá váláshoz?
 
F.Zs.: A HILL hálózat saját fejlesztésű, 18 közép-európai nyelven elérhető HCA (HILL Competence Analysis) tesztrendszerének eredményeit eddig a pszichológus kollégák "fordították át" szöveges formába. Az elmúlt két évben teljesen automatizáltuk a szöveges értékelések elkészítését, ráadásul a megbízó cég számára még rugalmasabban és testreszabhatóbban. Az ügyfelek így gyorsabban és szebb, átláthatóbb formátumban kaphatják meg az eredményeket. Sok munkát fordítottunk a nyelvi akadályok leküzdésére is, az értékelések jelenleg angolul, németül és magyarul készülhetnek, de dolgozunk rajta, hogy az összes kelet-európai nyelven működjön ez a fejlesztés is. Egy másik, szintén a kompetencia felmérés és meghatározás témakörébe tartozó fejlesztésünk lehetővé teszi, hogy teljes egészében a mi automatikusan működő rendszerünkbe ?fordítsuk át? az ügyfél már meglévő kompetencia rendszerét. Ennek eredményeképpen még inkább alkalmazkodni tudunk megbízóinkhoz, nem kell nekik megtanulni a mi rendszerünket, továbbra is az addig megszokott fogalomkészlettel dolgozhatnak, csak sokkal gyorsabban, hatékonyabban, ráadásul az alkalmazás lehetőségei is sokrétűbbek.
 
H.L.: Csak a kiválasztáshoz kapcsolódó termékeik vannak?
 
F.Zs.: Az előbb említett kompetencia assessment módszert is használjuk az egyes dolgozók és teljes szervezeti egységek értékelésére is. Emellett kidolgoztunk egy internetes alapú, teljesen automatizált értékelésű, de rugalmasan az ügyfél igényeihez igazodó 360 fokos értékelési rendszert is. Ez már több száz fő egyidejű értékelése esetén is bizonyította működőképességét és nem utolsó sorban magas szakmai színvonalát.
 
Kiválasztási rendszerekH.L.: Ha jól gondolom ezek a modern számítógépes alkalmazásokon alapuló módszerek olcsóbbá is teszik a folyamatokat.
 
F.Zs.: Valóban, az automatikus rendszerek kevesebb munkát követelnek tanácsadóinktól, hiszen eddig az értékelésre kellett sok időt fordítanunk. Most a tanácsadó szakmai munkájára főként a rendszerek testre szabásakor és az eredmények prezentálásakor van szükség.
 
H.L.: A közeljövő fejlesztési tervei?
 
F.Zs.: Bár mi alapvetően executive search cég vagyunk, most éppen azon dolgozunk, hogy ügyfeleinknek megkönnyítsük a toborzási feladatok elvégzését. Ugyanis a hirdetésekre esetenként több száz önéletrajz érkezik be, ezek feldolgozása rendkívül időigényes. Egy előszűrő rendszer kifejlesztésével az a célunk, hogy a legfontosabb szakmai feltételek megadásával lehetővé váljon az önéletrajzok előzetes értékelése, és a kiválasztással foglalkozó szakembernek már csak az önéletrajzuk alapján valóban alkalmasnak tűnő jelentkezőkkel kelljen foglalkozniuk.
< Vissza