Kincskereső tréningek (vállalati és nyílt tréningek)

A Kincskereső tréningünkön 25 éves kiválasztási tapasztalatunkat osztjuk meg a résztvevőkkel. Alapvető célunk, hogy a toborzás / kiválasztást, mint olyan támogató üzleti funkciót mutassuk be a résztvevőknek, ami hosszútávon jelentősen hozzájárul a szervezetek sikeréhez. Párhuzamosan elemezzük a résztvevőkkel a toborzás kiválasztás stratégia, folyamat és módszertani problémáit, átfogó stratégiai (Ulrich modell, toborzási stratégiák, make or buy, KPI-ok, HR branding), minőségbiztosítási (standardok, mérési eljárások, ellenőrzési gyakorlat, adatok érvényessége és megbízhatósága), szolgáltatási (SLA-k, szolgáltatási jellemzők – idő, minőség, költségek) és költséghatékonysági (a fluktuáció költségei, kiválasztási projektek ráfordításai) szemléletet kialakítva. Nagyon fontosnak tartjuk ugyanakkor, hogy a résztvevők gyorsan alkalmazható módszertanokat és szakmai panelokat tanuljanak meg. (STAR, MMM interjúk, kompetenciák definíciója, értékelési sablonok és döntési mátrix). A kiválóság feltételének tartjuk azt is, hogy a kiválasztás során képesek legyünk kiszűrni a pályázók manipiulációs próbálkozásait. Az üzleti szempontok mellett közösen keressük azokat a megoldásokat, amelyek a törvényességen túl magas szintű erkölcsi, etikai standardoknak is megfelelnek (személyes adatok kezelése, egyenlő bánásmód elve, CSR)

A tréningjeink egy adott pozíciót követnek végig a követelményprofil elkészítésétől, a projekt megtervezésén és a kiválasztási módszerek alkalmazásán át a végső döntés meghozataláig.Kincskereső Tréning - kiválasztási szakembereknek

Tapasztalataink szerint a tréningek után a résztvevők:

  • megértik, hogyan kapcsolódik össze a kompetencia a munkafeladatokon át a kiváló teljesítménnyel
  • tudatosítják magukban, hogy mint minden üzleti folyamatnak, a toborzás / kiválasztásnak is meg kell felelnie a hatékonyság, eredményesség, minőség kritériumainak, ami az érintettek elégedettségét befolyásolja (tulajdonosok, belső ügyfelek, pályázók)
  • megismernek két olyan interjúzási módszert, ami megbízható és standard adatokat biztosít a döntéshez
  • jobban képesek felismerni a torzítás, manipuláció jeleit a pályázói magatartásban
  • tudatosítják magukban az értékelési csapdák jelenlétét a kiválasztásban és egyre objektívebb értékelésekkel tudják segíteni a folyamatot
  • tudják, hogy melyek azok a témakörök, módszerek és magatartások, amelyek erkölcsi normákba vagy jogszabályokba ütköznek
  • jól strukturált, a legfontosabb kompetenciákra fókuszáló, professzionális interjúkat tudnak tervezni és lebonyolítani a tanult panelek alkalmazásával
  • magabiztosabban tudják képviselni a HR szempontjait és saját véleményüket a környezetükben, megerősítve ezzel saját pozícióikat

Nyílt tréningek

A nyílt Kincskereső tréningjeinket HR szakértőknek terveztük, de több üzleti vezető is részt vett már ezeken a tréningeken. A fókusz ilyenkor a professzionális HR szempontokon van, a trénerek mélyebb szakmai szinteket érintve segítik a résztvevők fejlődését. Tapasztalataink szerint nagyon jó összehasonlítási, benchmark lehetőséget jelent ilyenkor az eltérő szektorokból, cégektől érkező szakértők tapasztalatainak a megosztása.

Vállalati tréningek

Partnereink felismerték, hogy világszínvonalú eredményeket, csak világszínvonalú munkatársakkal lehet elérni. Ennek tudatában a szakmai vezetőket is felkészítik az egyik legfontosabb people management feladatra, vagyis munkatársaik kiválasztására. Visszajelzések alapján a Kincskereső kiváló terepe annak, hogy vezetői szerepekről, a kiválóság okozóiról, a szervezeti működés szoft összetevőiről beszélve tágítsuk a vezetők látókörét az emberi tényezők területén. A tréningek a vezetők által ismert munkakörök köré épülnek, és arra törekszünk, hogy gyorsan használható paneleket adjunk a résztevők kezébe, amelyből képesek egy hatékony saját módszertant összerakni.

Vállalati tréningek

Néhány speciális megoldás

  • Budapest Bank – középvezetők felkészítése a munkatársak kiválasztására, különös tekintettel a compliance szempontokra
  • Philip Morris Int – Értékesítési vezetők kiválasztási tréningje, a PM nemzetközi standardjainak adaptálásával.
  • Coloplast – A tatabányai és nyírbátori gyárak vezetőinek kiválasztási tréningjei, hangsúly a termelésben dolgozók kiválasztásán
  • Delphi – A balassagyarmati gyár felsővezetőinek tréningje, kiemelt szempont az HR branding a diplomások megszerzése miatt
  • EON – DIAGEO – BOSCH – CORA – céges tréning a HR szakértők számára

Vállalati tréningjeinkben a főbb megközelítési szempontok:

  • az általunk használt módszertanokat beleillesztjük a cég kiválasztási gyakorlatába
  • a tréningeket a vezetői tréningek egyik speciális ágának tartjuk, hiszen a munkatársaink kiválasztása az egyik legfontosabb people management feladat
  • a kiválasztást összekapcsoljuk a vezetői feladatok pénzügyi aspektusával, mivel láthatóvá tesszük, hogy milyen veszteségeket okoz a hibás kiválasztásból fakadó fluktuáció
  • a HR szakértőkkel közösen dolgozva erősítjük a HR elfogadottságát a szervezeten belül, kialakítva egy egységes keretet az üzleti területek és a HR együttműködésének
  • a toborzás / kiválasztásnak, mint belső szolgáltatásnak a fejlesztésével a cégek bestpractice-ként tudják használni a belső szolgáltatások fejlesztéséhez a tréninget