Web 2 tippek álláskeresőknek és álláskínálóknak

2010.03.17


A Web 2-es szolgáltatások, azaz olyan közösségre épülő alkalmazások, ahol a felhasználók a tartalmat közösen készítik, megosztják alapvetően felülírták internetezési szokásainkat.
Ám míg korábban ezt a lehetőséget elsősorban baráti kapcsolattartásra, rég elveszett iskolatársak megkeresésére használták, mára egyre komolyabb, üzleti élethez nélkülözhetetlen, de akár az álláskeresésében is komoly segítséget nyújtó extra szolgáltatásként funkcionálnak. Forradalmian új lehetőségek rejlenek az olyan közösségi portálokban, mint az Iwiw, a Facebook, a LinkedIn, vagy éppen a Xing. Az első kettő  elsősorban a baráti társaság együtt tartására szolgál, a Linkedin és a Xing célja viszont az üzleti kapcsolattartás, a kapcsolati háló feltérképezése, fejlesztése, s emellett egyre nagyobb teret kap a HR pl.: az üres pozíciók betöltése. Nyugat-Európában már a Twitter (mikroblog) is hasonló funkciót tölt be.LinkedIn Facebook Twitter

Használjuk ezeket az eszközöket, de fontoljuk meg, milyen közösségi oldalon, milyen jellegű információkat, és főként milyen stílusban osztunk meg magunkról, gondolatainkról. Készüljünk fel arra, hogy leendő munkaadónk, üzleti partnerünk megkeres, 'kigugliz? az interneten. A keresőmotorok elérték azt a fejlettséget, hogy bárki könnyedén talál meg bármilyen információt az interneten. Tehát fontos, hogy még a barátoknak szánt üzenetet is megfontoltan publikáljuk, hiszen nem tudhatjuk, hogy akár 5-10 év távlatából ki fogja ezeket az üzeneteket megtalálni! Ne járjunk úgy, mint annak a bizonyos mobilszolgáltatónak a marketingese, aki a konkurencia technikai nehézségéréről tudomást szerezve gondolt ? és írt ? valami számára vicceset a Twitteren.

Mára a közösségi portálok a toborzási és kiválasztási szakemberek, és az álláskeresők fő információgyűjtő területévé váltak, forradalmasítva az álláskeresési módszereket. Mára elég egy kattintás és követhetjük a leendő munkaadó legfrissebb híreit például mikroblog formában a Twitteren. Könnyebben érvényesülnek azok az álláskeresők és munkaadók, akik valamennyi közegben otthonosan mozognak. A közösségi portálok használatával tanácsokat kérhetünk a szakma elismert képviselőitől (pl. a Linkedin csoportokban, vagy fórumokon).

A web 2-es szolgáltatások használatának is vannak szabályai, aki ad hoch módon blogol, nincs kigondolt stratégia a szavai mögött, annak sikeressége kétséges:

WEB 2 > Aktivitás: érdemes gyakran, akár napi szinten blogolni. Így a közösség is komolyabban fogja venni, illetve több információt tud publikálni, több nézőpontot behozni és így megsokszorozza annak esélyét, hogy a megfelelő embereket éri el üzeneteivel, tanácsaival, segítségkérésével.
> Egyértelműség: előre megtervezett stratégia, azaz kinek, milyen stílusban készül a blog.
> Kapcsolati tőke fontossága: az álláskeresés része a kapcsolatépítés, a jó kapcsolatrendszerrel rendelkező pályázók nagyobb eséllyel válnak az új szervezet hasznos tagjává.
> Láthatóság: Amerikában tanítják, sajnos a magyar gyakorlatban csak kevés helyen szerepel: Láthatóvá kell tenni magunkat! Ez nem csak a munkakeresőkre, de a jelenleg állásban dolgozókra is érvényes. Az egyéni eredményeket a vezetők tudomására kell hozni, a kiemelkedő teljesítmény nem szabad, hogy mindig a csoportnormába olvadjon be. Álláskeresőként érdemes még többet foglalkozni az aktuális státusszal, a felmerült pozíció váltásokkal, az ?álom-lehetőségekkel?, hiszen a kapcsolati háló bármely részéből érkezhet segítség. Munkaadóként érdemes olyan helyeken is megjeleníteni hirdetéseinket, ahol ma még nem is gondolnánk, hogy esélyes pályázót kaphatunk. A Twitter ? megfelelően nagy követői hálózattal ?, vagy akár a LinkedIn céges profiloldala erre is kiválóan alkalmas lehet.

A HILL International Twitter oldalán jelenleg álláshirdetéseink érhetőek el. Ha szeretne értesülni minden ? interneten publikált ? hirdetésünkről, kövessen minket!
Az oldal elérhetősége: HILL International a Twitteren
Hozzászólását, kommentjét - akár Twitteren is - szívesen vesszük!
< Vissza